Importanta orelor de meditatii inainte de examen

Situatia la bacalaureat este an de an din ce in ce mai sumbra iar procentele de promovare mai mici. Deja nu se mai pune problema  obtinerii unor note mari, cei mai multi parinti se multumesc cu speranta ca nu se vor numara printre parintii de elevi care pica examenul.
In aceste conditii nevoia de a oferi copiilor un ajutor in plus sub forma de meditatii devine prioritara pentru orice parinte  pus in situatia de a isi ajuta copilul sa treaca cu bine peste stresul examenelor.

Poate parea ca elevii slab pregatiti sau cei care se descurca foarte prost la scoala sunt singurii care au nevoie de meditatii. Aceasta preconceptie este motivul pentru care multi elevi bine pregatiti ajung sa nu promoveze sau sa promoveze cu note foarte mici.

Motivele pentru care se recomanda apelarea la meditatii si cursuri extracuriculare

In general, apeleaza la meditatii parintii copiilor care par sa nu se descurce la o anumita materie de examen sau care au dificultati de invatare. Pe langa aceste doua motive pentru care un elev poate avea nevoie de ajutor in afara orelor de scoala, exista numeroase alte criterii care trebuie luate in considerare si numeroase alte avantaje in a oferi copilului cateva ore de meditatii in plus pe sapatamana inainte de perioada examenelor.

1. Elevul este slab pregatit. Motivul care trage cel mai adesea semnalul de alarma, dar in acelasi timp si problema care se rezolva cel mai usor cu ajutorul meditatiilor. Un elev slab pregatit este un elev care fie nu intelege materia, fie nu ii acorda destula atentie. La meditatii si cursuri, acesti elevi sunt fortati se fie atenti, aflandu-se direct in fata profesorului pentru intreaga durata a sesiunii iar orice concept sau parte teoretica ori practica neinteleasa va fi explicata de oricate ori este nevoie.

2. Elevul are probleme cu concentrarea. Problemele de concentrare nu sunt intotdeauna cauzate de lipsa de interes a elevului. Adesea, acestea pot sa apara datorita stresului sau a unei probleme de dezvoltare usoare, nediagnosticate. Profesorii educati in metodele de predare moderna sunt perfect echipati pentru a lucra cu astfel de elevi si a ii invata “sa invete” si sa se concentreze.

3. Elevul are probleme de emotivitate. Acest tip de elevi sunt in general elevi cu note bune, care se descurca excelent in mod normal insa se blocheaza in situatii de stres. Din pacate, acest tip de elevi sunt cel mai puternic loviti de stresul examenelor precum cel de bacalaureat si se confrunta adesea cu blocaje care ii pot costa foarte mult la nota finala sau chiar rezulta intr-un examen picat. Participand la meditatii si cursuri special gandite pentru a pregati elevii pentru examen, fiind expusi adesea la simulari de examen si obisunindu-se cu formatul, timpul limita si desfasurarea unor astfel de examene, elevii emotivi pot fi protejati impotriva rezultatelor dezastruase cauzate de emotii si stres.


Cele trei categorii descrise mai sus acopera aproape toate tipurile de elevi, explicand procentul foarte scazut de promovare. Invatamantul romanesc nu este, in momentul actual, pregatit sa trateze aceste cazuri individuale in mod corect astfel incat fiecare elev sa fie cat se poate de pregatit pentru bacalaureat.  Rezolvarea ramanae in mainile parintilor si a profesorilor care ofera mediatii.