Experienta mea cu henna

Henna este folosita de mii de ani ca vopsea de par, piele, unghii si anumite materiale. In primul rand, henna este o planta.

Citeam pe blog-ul Federovei despre experienta ei cu henna si mi-am amintit ca pregatisem si eu o postare despre experienta mea din vara asta, cand am decis sa renunt la vopsea chimica si eram incantata ca am gasit o alternativa naturala, benefica pentru par. 
minunatia cu pricina
 
Veti gasi pe internet fel si fel de zvonuri despre henna, despre cum nu mai prinde vopseaua dupa ce o folositi, cum nu prinde pe parul vopsit, ba chiar se face parul verde. In primul plafar in care am intrat si am intrebat de henna mi s-a spus ca nu prinde pe parul vopsit. Deloc adevarat. Nu plec la vanatoare fara arma, asa ca ma informasem bine inainte, ca de obicei.
 
Henna se gaseste in magazinele naturiste si in unele farmacii. Este sub forma de praf si se face o pasta cu apa fierbinte/calda. Exista mai multe modalitati de a o prepara si puteti folosi diverse ingrediente.
 
Prima experienta cu henna nu a fost stralucita. M-a ajutat mama sa pun maclavaisul in cap, care iesise cam gros si ar fi putut trece usor drept un mare gainat de porumbel in capul meu. Am folosit un rosu deschis care s-a dus imediat, asa ca am decis sa caut un rosu mai inchis si mai normal. Dupa ce am gasit la un singur magazin naturist nuanta dorita (marca Sonia Premium, rosu intens) si am ajuns acasa cu ea, am inceput sa prepar minunatia. Am facut pasta cu apa, la care am adaugat ulei de masline extravirgin si ulei de argan. 
 uleiul pe care o vanzatoare priceputa m-a facut sa-l cumpar odata cu minunatia

Am preparat-o perfect, in asa fel incat compozitia sa poata fi intinsa bine si sa contina ingrediente care sa hidrateze firul de par. Stiu ca toate fetele care o folosesc au probleme cu ea la inceput, dar eu nu am avut deloc. Operatiunea s-a desfasurat fara mizerie si alte complicatii. 
 
Cum stiam ca am stat prima data cu gainatul de porumbel in cap vreo 4 ore, am stat si cu maclavaisul asta in cap mai mult de 30 de minute.

Nu m-am indoit in legatura cu puterea de colorare, mai ales pentru ca era vorba de henna rosie, iar eu eram deja roscata. Diferenta a fost vizibila, culoarea frumoasa si admirata (toata lumea era curioasa cum si ce am folosit). Apoi s-a dus imediat.

 le maclavais
Si acum o sa spuneti..pai bine, dar ce e cu tot maclavaisul si gainatul de porumbel daca totul e in regula?

Tot maclavaisul sta in faptul ca parul meu se simtea in partea de jos ca un cuib de pasarele. De fapt, probabil ca am pierdut pe-acolo o perie, un pieptan si mana prietenului meu (inca o cautam). Culoarea s-a dus imediat (am zis ca poate parul vopsit e cauza), turnam o sticla de balsam in cap si uneori trageam de el ca sa il pieptan. Mama spunea ca parul arata frumos si des, iar eu dimineata ma luptam cu el, urlam si il impleteam.
 
Ei bine mie mi-a ajuns cu minunatia, asa ca nu-mi mai trebuie gainat de porumbel in cap in viitorul apropiat.